
قصة حب بالاكراه مر علي جوازنا 5 شهور كامله
مر على جوازنا 5 شهور وكل اللي يشوفنا يفتكر ان احنا عرسان جداد في شهر العسل طول اليوم دلع وضحك وهزار اينعم ساعات كتير پنتخانق على حاجات تافهة بس بنرجع ونتصالح في نفس اليوم
يمكن الحاجة الوحيدة اللي مش بحبها فيه هي كسله الزيادة يعني ببقى راجعة تعبانة من الشغل مايفكرش يساعدني في حاجة ابدا الحاجة الوحيدة اللي بيعملها في البيت هي كوبايتين الشاي بتوع السهرة وحتى دول زي قلتهم لان كل مرة بنام فنص الكوباية من غير ماكملها وقولتله ستين مرة بناقص الشاي دة واعمل اي حاجة تاني مفيدة في البيت لكن كانت حجته الدايمة انه مايعرفش يعمل حاجة غير الشاي
وانا بصراحة ماكنتش عاوزة اضغط عليه لأني ماصدقت انه وافق ارجع الشغل تاني
وخصوصا ان بتعامل في شغلي مع رجالة كتير وهو للأسف غيور جدا او شكاك بمعنى اصح
بس غير موضوع الكسل دة والشك والعصبية هو فيه حاجات كتير حلوة بحبها فيه
يعني مثلا مهما كان تعبان من الشغل او مرهق لازم كل يوم جمعة يفسحني في مكان جديد مرة اكلة سمك حلوة في ابو قير مرة نتمشى على البحر وساعات لما بيكون الجو جميل
بنطلع الساحل نقضي اليوم هناك بس ياخسارة الجمعة دي كان حظي وحش اوي اول ماخرجنا المطرة شتت علينا والخروجة باظت ورجعنا البيت وهو عمال يعطس ويكح
اول ما وصلنا البيت دخل هو يغير هدومه وانا روحت ادور في درج الادوية على اي دوا للبرد بس وانا بدور لفت نظري علبة دوا ماكنتش موجودة قبل كدة فتحت النشرة
بتاعتها لقيت مكتوب انه منوم سريع المفعول استغربت اوي بس اللي خلاني استغرب اكتر ان لقيته في المطبخ بيعمل شاي رغم انه تعبان
انا فعلا مش فاهمة حاجة واحد كسلان مش بيعمل اي حاجة في البيت ويقوم وهو عيان يعمل شاي دة غير علبة الدوا اللي لقتها مكتوب عليها منوم ايه لزمتها واحنا مفيش حد فينا بيعاني من الارق دة انا حتى كل مرة بنام وانا بشرب كوباية الش
كوباية الشاي ومنوم كدة انا بدأت افهم تقريبا كدة كل حاجة بقت مفهومة وواضحة
هو بيصمم يعمل الشاي كل مرة عشان يحطلي المنوم فيه بس ايه السبب اللي يخليه يعمل كدة يعني لو علاقتنا وحشة مع بعض كنت هقول بيعمل كدة لكن احنا الحمدلله علاقتنا طبيعية جدا ومنسجمين اوي مع بعض يبقى اكيد بيخوني وبيستنى لما انام عشان ينزل يقابل واحدة تانية بس لا استحالة دة بېخاف من ربنا جدا وبيصلي الوقت بوقته ولا يمكن يعمل كدة
يأست ومش قادرة الاقي اي تفسير للي بيحصل وماكنش قدامي حاجة اعملها غير اني استنى لما
-
كرسي سُحِب في لحظة فكشف حقيقة الأسرة كلهانوفمبر 23, 2025
-
هسددلك لما اكبرنوفمبر 23, 2025
-
كنت فى العمره مع زوجتى وحصل ان…نوفمبر 23, 2025
-
عقد زواج لزوجي وصديقتينوفمبر 23, 2025
يجيب الشاي من المطبخ واعمل نفسي نايمة واعرف هيحصل ايه ساعتها
دخلت السرير عادي جدا زي كل يوم واول ماجاب كوباية الشاي عملت نفسي بشرب لكن دلقت نصها بسرعة على السجادة من غير ماياخد باله لان السجادة عندي نوعها تخين فهتشرب
أي سوائل تقع عليها ومش هيبان أي أثر للشاي استنيت بعد كدة دقيقتين تلاتة وعملت نفسى نايمة فضلت مستنية كتير تقريبا كدة ساعة ومفيش اي حاجة حصلت وكنت خلاص قربت ايأس واقوم من السرير لكن حسيت بيه بدأ يقرب مني
خفت اوي وابتدى قلبي يدق بسرعة من كتر الخۏف مش متخيلة ابدا هيعمل فية ايه قرب مني اكتر وبدء يقول كلام مش مفهوم بعدها غيبت عن الوعي وما حستش غير تاني يوم الصبح ومعرفتش ايه اللي حصل تاني يوم اتكرر نفس الوضع بالضبط بس الفرق ان انا الصبح زوغت من الشغل وروحت اشتريت كاميرا مراقبة
وركبتها في النجفة بتاعت اوضة النوم ورجعت الشغل تاني من غير مايحس
وطبعا اول ما بدأ يقول الطلاسم روحت في النوم ومحستش بنفسي غير الصبح زي الليلة اللي فاتت استنيت اول ما نزل الشغل واتأكدت انه فعلا مشى بالعربية وجريت بسرعة افتح الفيديو واكتشفت ساعتها انه بيعمل نوع من انواع التنويم المغناطيسي عشان يعرف روحت فين وقابلت مين وإذا كنت بعرف حد من وراه ولا لأ وفهمت انه بيستخدم الطلاسم دي عشان لازم في التنويم المغناطيسي
يكون مسيطر على تفكيري واكون في قمة تركيزي معاه ودة طبعا صعب وانا واخده منوم لكن الطلاسم دي بتعمل نوع خفي من الاتصال بينا يقدر يستقبل مني معلومات ويرسل اوامر وانا نايمة ودة اللي حصل فعلا بعد ماعرف مني التفاصيل اللي عاوز يعرفها بدأ يؤمرني
هتفضلي تحبيني طول عمرك ومش هتحبي حد غيري حتى اهلك تكريهم لانهم بيكرهوكي زي ما يكرهون
ي وكانوا رافضين جوازي منك زمايلك في الشغل هتعمليهم وحش كلامي كله هتسمعيه وأوامر تنفيذها من غير ماتفكري ولا تناقشيالصدمة ألجمتني لدرجة فضلت اكتر من ساعة قاعدة في مكاني مش بتحرك
طبعا المفروض في الحالة دي اخد الفيديو واطلع على قسم البوليس اعمله محضر واروح على بيت أهلي واطلب الطلاقبس مقدرش اعمل كدة عشان بحبه ومش بحب غيره حتى اهلي يكرهوني زي مابيكرهوه وكانوا رافضين جوازي منه ماينفعش متسمعش كلامه لازم انفذ كل أوامره حتى من غير مافكر ملحوظة
انا ادركت انه فعلا ينومني مغناطيسي وعشان كده فكرت اتصرف لكن انا واقعه تحت تنويمه ده اللي مخليني مقتنعه على غير الحقيقة اني بحبه ومقدرش استغنى عنه وهذا ما يسمى الحب بالإكراه








